Plusklas

Op onze school vinden wij naast ondersteuning ook uitdaging heel belangrijk. In onze lessen zorgen we daarom voor differentiatie, waardoor kinderen die net wat meer kunnen en willen, ook op hun behoefte worden aangesproken. Daarnaast hebben wij een interne plusklas waarin de plusklasdocent inzet op leren leren, leren leven en leren denken. In de informatiefolder is meer informatie te lezen over onze plusklas.

In onze regio bestaat ook een 'bovenbestuurlijke plusklas'. In deze plusklas worden kinderen van verschillende basisscholen geplaatst die net wat meer uitdaging nodig hebben. Ook kinderen van onze school maken van deze mogelijkheid gebruik.

Informatiebrief plusklas De Zandloper

Een idee van wat we in de praktijk doen? Hieronder een verslagje van een ochtend plusklas op onze school geschreven door juf Marrit (plusklasdocent):
Groep 4/5
We starten vandaag met een Grej of the day-raadsel. De kinderen volgenden een microles over de dinosaurus. Wat zijn er veel kinderen geïnteresseerd in de dinosaurus. Vervolgens gingen ze in groepjes dinoplaatjes sorteren op zelf bedachte kenmerken. De kinderen vonden het heerlijk om hun kennis met elkaar te delen bij deze opdracht. Ze krijgen vervolgens een denksleutel waarin ze een dino moeten maken als huisdier. De creatieve denkers kwamen nu goed tot hun recht. We sloten de les af met een bottenbingo. Wat hebben we veel kunnen doen en wat hebben ze hard gewerkt!

Groep 7
Groep 7 start vandaag met een kaplachallenge. Vervolgens hebben we een start gemaakt met het oefenen voor de kangoeroewedstrijd. We hebben verschillende strategieën besproken hoe we de opdrachten aan kunnen pakken. Vooral het rustig lezen van de vragen blijkt belangrijk en de tijd te nemen voor je antwoord.